Jedna zo staníc by mala byť umiestnená v Bratislave, druhá musí byť
podľa agentúry prispôsobená na operatívny presun. Financované budú z
európskych zdrojov. „Obe vodíkové čerpacie stanice budú využívané na
dopĺňanie paliva vodíkových áut a autobusu, ktoré majú slúžiť v rámci
projektu bezplatného energetického poradenstva Žiť energiou na
odborno-prezentačné účely, ako aj na získavanie štatistických údajov o
ich prevádzke,“ uviedla SIEA. Čerpacie stanice na vodík by mali byť
sprevádzkované k 1. októbru. Úspešný uchádzač, ktorý vzíde z verejného
obstarávania, bude musieť zabezpečiť okrem staníc aj samotné vodíkové
palivo.
„Ak chceme jazdiť ekologicky, je nevyhnutné vybudovať celú vodíkovú
infraštruktúru. Pri podpore vodíkovej mobility to bude podobné, ako keď
na Slovensko prišli prvé batériové elektromobily. Tiež spočiatku nemali
nabíjacie stanice, potom ich bolo veľmi málo a dnes už sú takmer všade,“ uviedol generálny riaditeľ SIEA Peter Blaškovitš.
Hoci sa na Slovensku už predáva prvé vodíkové auto, čerpacie stanice na
vodík stále nemáme. Najbližšia je vo Viedni. V Čechách majú čerpaciu
stanicu na vodík už od roku 2009 a do roku 2023 ich chcú mať aspoň šesť.
Najviac čerpacích vodíkových staníc v rámci EÚ je v Nemecku, kde ich je
takmer sto.